שיווק ברשתות החברתיות

שיווק ברשתות חברתיות

בפוסט הבא נסביר מהן היתרונות לשימוש במדיה חברתית לצורך שיווק העסק שלך

מדיה חברתית היא פלטפורמה המאפשרת לך ליצור אינטראקציה עם אחרים ולשתף תוך כדי יצירת תוכן איכותי וממוקד באמצעות רשת שיתופית.

שיווק ברשתות החברתיות מציג הזדמנויות שיווק נהדרות לעסקים בכל הגדלים.

ניתן להשתמש בשיווק ברשתות החברתיות בכמה דרכים:

  • לקדם את שם המותג והעסק שלך.
  • לספר ללקוחות על המוצרים והשירותים שלך.
  • לדעת מה הלקוחות חושבים על העסק שלך.
  • למשוך לקוחות חדשים לצרוך את השירותים שלך.
  • לבנות ולחזק את הקשרים עם לקוחות קיימים.

היתרונות לשיווק באינטרנט באמצעות הרשתות החברתיות הם:

אפשרות הגעה רחבה לקהל פוטנציאלי – המדיה החברתית יכולה להגיע למיליוני אנשים בכל רחבי העולם
יכולת מיקוד ופרסום לקבוצות מסוימות – צורות רבות של מדיה חברתית (למשל פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם) מאפשרות לעסקים למקד לקבוצות ספציפיות, לרוב במיקומים מסוימים.
פרסום בחינם או בעלות נמוכה יחסית – צורות רבות של פרסום במדיה חברתית הן בחינם לעסקים ומה שבתשלום בדרך כלל בעלות נמוכה.
העברת מידע באופן אישי – חברתית מאפשרת לך לתקשר על בסיס אישי עם לקוחות וקבוצות אישיות
הפצה מהירה ורוחבית –  אתה יכול להפיץ מידע במהירות לאנשים רבים
שיווק קל יחסית – אינך צריך מיומנויות ברמה גבוהה או ציוד מחשב כדי להשתתף במדיה החברתית. האדם הממוצע עם מחשב רגיל לא אמור להתקשות.
סיכוני השימוש במדיה חברתית
כמובן שלשיווק באמצעות מדיה חברתית יש גם את הסיכונים שלה. אלו כוללים:

בזבזו זמן וכסף לתמורה מועטה או לא מוחשית
התפשטות מהירה של סוג המידע שאינו נכון על העסק שלך (למשל מידע שגוי שפורסם בטעות על ידיך, ביקורות שליליות שפורסמו על ידי אחרים)
חשוב להיות מודע לסיכונים האלה ולהיות באסטרטגיות בכדי להימנע מהם

הסוגים השונים של המדיות החברתיות הקיימות ברשת.

קבלו את סוגים שונים של מדיה חברתית טובים לפעילויות שיווק שונות. שירותי המדיה החברתית העיקריים הם:

פייסבוק – רשת חברתיות המאפשר לנהל שיחות עם לקוחות, לפרסם תמונות וסרטונים, לקדם מבצעים ועוד
טוויטר – שירות 'מיקרו-בלוגים' המאפשר לשלוח ולקבל הודעות קצרות מלקוחות ולקוחות פוטנציאליים
YouTube – שירות אירוח וידאו מקוון המאפשר לאנשים לשתף את הסרטונים שלהם
בלוגים – אתרי אינטרנט הכוללים סדרת רשומות או 'פוסטים' על נושאים המעניינים את הכותב.
אתרים המציעים שירותי שיתוף תמונות בצורה מקוונת – אתרים המאפשרים למשתמשים לאחסן, לארגן ולשתף את אוספי התמונות שלהם.
אתרי שיווק – אתרים המעבירים מסרים שיווקיים ממוקדים ללקוחות במיקומים מסוימים, באמצעות מכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים

עסקים רבים משתמשים גם בטכנולוגיה מקוונת (און ליין) כדי לתמוך במאמצי השיווק שלהם, לדוגמה:

  • פיתוח אפליקציות למכשירים ניידים
  • בניית אתרי אינטרנט כדי לוודא שהם פועלים כראוי במכשירים ניידים
  • נותן ללקוחות את האפשרות לשלם באופן מקוון.
  • תחילת העבודה עם מדיה חברתית

 

בשלב הראשון אם אינך מכיר מקרוב את הרשתות החברתית, המינוח והשירותים השונים שהם מציעים הכל עלול להיראות מפחיד.

תמיד כדאי ללמוד, להבין ולהתייעץ עם אנשים מקצוע מנוסים בתחום וכך לקחת את העסק שלכם קדימה לפסגה.